Strona Internetowa zakładu Faurecia Grójec

Linki do wyzwań:
Chodzenie/Bieganie
Rower

Załącznik

Zakłady Faurecii rozpoczęły ponownie produkcję. W tym trudnym czasie szczególnie ważne jest bezpieczeństwo wszystkich naszych pracowników.

Dlatego wdrożyliśmy dodatkowe zasady, które są znacznie bardziej rygorystyczne niż te oficjalne.
Specjalne procedury obowiązujące na produkcji, w biurach i centrum R&D mają za zadanie zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem, ale bez zaangażowania wszystkich powstrzymanie tej epidemii nie będzie możliwe.

Cieszymy się, że nasi pracownicy mimo trudności z pełnym zaangażowaniem i odpowiedzialnością wrócili do pracy.

#safertogether

Zapraszamy do zapoznania się

Witam Wszystkich serdecznie,

Zdaję sobie sprawę, że obecnie pojawia się wiele pytań na temat sytuacji naszej firmy oraz jakie mogą być konsekwencje dla Pracowników, w szczególności w zakresie poziomu zatrudnienia w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

W poprzedni czwartek, razem z moim zastępcą, Bartoszem Jóźwikiem oraz Kierownikiem HR, Magdaleną Chrobak spotkaliśmy się z przedstawicielami załogi czyli Związkami Zawodowymi oraz Radą Pracowników. Spotkania miały na celu wyjaśnienie obecnej sytuacji, czym chciałbym się podzielić również z Wami.

Główne informacje oraz dalsze kroki, których należy się spodziewać:

W związku z tym, wraz z zespołem sprzedaży próbujemy ustalić odpowiedzi na kluczowe dla naszego zakładu pytania:

Mam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia pozwolą Wam lepiej zrozumieć kontekst rynkowy i wątpliwości, które musimy wyjaśnić, aby następnie zastosować odpowiedni Flex naszej firmy

Flex: co to znaczy?

Flexing to działanie polegające na dostosowaniu poziomu produkcji i zatrudnienia do zamówień klientów. Od początku kryzysu staramy się szybko reagować, stosując na przykład zakończenie współpracy z Pracownikami tymczasowymi i korzystając z zaproponowanego przez rząd polski wsparcia biznesu, który polega na pokryciu części kosztów zatrudnionych Pracowników.

Niemniej jednak przy wszystkich powyższych działaniach, firma w kwietniu i maju straciła już kilka milionów euro, a ponadto dotacja rządowa zatrzyma się pod koniec czerwca, tak samo jak możliwość korzystania z zasiłku opieki nad dziećmi.

Staramy się jak najszybciej zbierać informacje od klientów, aby zrozumieć, jak będzie wyglądał rynek, aby określić organizację naszego zakładu.

Analizujemy wszystkie rozwiązania, począwszy od skrócenia czasu pracy, aby w jak największym składzie poczekać na lepszą sprzedaż. Jest to jednak możliwe tylko w krótkim okresie i pod warunkiem zaufania, że wolumeny powrócą w najbliższej przyszłości.

Wówczas ostatecznym działaniem będzie zmiana wielkości firmy z bezpośrednim wpływem na zatrudnienie.

Zobowiązaliśmy się do spotkania z przedstawicielami Pracowników, czyli Związkami Zawodowymi i Radą Pracowników w ciągu 2 tygodni, kiedy zbierzemy więcej danych z rynku, mając nadzieję, że wizja na przyszłość będzie lepsza. Wtedy przekażemy również Wam nowe informacje.

Jest to bardzo ważne dla mnie oraz dla mojego zespołu, aby przekazać Wam aktualne informacje i dane w celu lepszego zrozumienia nad czym pracujemy i jak obecnie wyglądają przewidywania.

Niezmiennie życzę Wam oraz Waszym bliskim dobrego zdrowia oraz szybkiego powrotu do pracy.

Z poważaniem,
Didier Ruissel
Dyrektor Zakładu

Witam Wszystkich serdecznie,

W najnowszej informacji, jaką chcę Wam przekazać, zawarłem podsumowanie sytuacji w naszym zakładzie wraz z prognozą produkcji oraz status planu działań z zakresu BHP, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego całej załogi.

Pierwszym tematem, który chciałem poruszyć, jest oczywiście plan działania dotyczący bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia wirusem Covid 19.
Od połowy marca wdrożyliśmy wszystkie standardy ochrony zalecane przez naszych ekspertów i bardzo szczegółowo wykonaliśmy działania, które obejmuje plan.
Oprócz tego podstawowego planu, który podlega licznym modyfikacjom i ciągłemu doskonaleniu, na terenie zakładu konieczne jest także stosowanie przez wszystkich pracowników podstawowych zasad, takich jak: zachowanie dystansu społecznego, noszenie środków ochrony osobistej, w tym oczywiście masek, częste mycie rąk, noszeniem okularów ochronnych. Są to kluczowe czynniki zatrzymujące przenoszenie się wirusa.
Aby zapewnić wysoką świadomość oraz przekazać informacje w najbardziej czytelny sposób, nakręciliśmy film i opublikowaliśmy broszury, plakaty przypominające poszczególne instrukcje.

Chcąc osobiście upewnić się co do efektywności w zakresie stosowania ustalanych zasad, uczestniczyłem w poniedziałkowym rozpoczęciu I zmiany i z przykrością stwierdziłem, że sytuacja jest całkowicie nie do przyjęcia:

Pisałem już do Was z prośbą o całkowitą solidarność i ścisłe przestrzeganie zasad. Chcę zwrócić Waszą uwagę na to, co dzieje się aktualnie na Śląsku - jak liczba przypadków zakażenia eksplodowała w ciągu kilku dni, jak rozprzestrzenił się wirus. Jest to wynik nieznajomości lub ignorowania zasad i nieprzestrzegania dystansu społecznego.

Wszyscy musimy zareagować i potwierdzam, że nie możemy dłużej tolerować odchyleń i braku poszanowania ustalonych zasad. Musimy przestrzegać wszystkich nałożonych zasad w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i innym Pracownikom, jak również mając na uwadze długoterminowe bezpieczeństwo naszego zakładu.

Z góry dziękuję za zrozumienie oraz wzięcie pod uwagę moich słów: chroń siebie i chroń nas wszystkich.

Na platformie Learning Lab znajdują się kursy, który koniecznie trzeba wykonać. Ważne jest ich zrealizowanie, ale przede wszystkim uchwycenie zasadniczych elementów dotyczących stosowania codziennych zasad.
https://faurecia.coorpacademy.com/login

W temacie wznowienia naszej działalności mogę powiedzieć, że powoli i stopniowo uruchamiamy produkcję, oczywiście biorąc pod uwagę zamówienia klientów. W tym tygodniu nasi pierwsi klienci produktów 4CB wznowili zamówienia, co pozwoliło na ponowne uruchomienie kilku linii. To samo dotyczy projektów Ultima, 449, które pozostały na poziomie z ostatnich tygodni.
Wzrost jaki obserwujemy w miesiącu maju jest bardzo powolny i powinien zostać zwiększony w miesiącu czerwcu.
Nasi najodleglejsi klienci z „Zachodu”, zwłaszcza Brazylia i Meksyk, również są dotknięci globalną sytuacją. Ich prognozy pokazują niestety, że będzie to miało wpływ na poziom zamówień w czerwcu, a nawet lipcu, np. klient Fiat Brazylia.
W każdy czwartek będziemy przekazywać informacje odnośnie trendu i poziomu produkcji.

Podsumowując, mamy przed sobą, nawet jeśli nadal powolny, trend rozszerzania naszej działalności. Musimy go realizować i zapewnić jak najlepsze możliwe warunki.
Dziękujemy za uwagę i do zobaczenia wkrótce.

Z poważaniem,
Didier Ruissel
Dyrektor Zakładu

Safer Together - Nowe zasady ochron i praktyk indywidualnych
Drodzy Faurecianie,

W ramach akcji Safer Together przygotowaliśmy pełen zestaw procedur i zachowań, które bezwzględnie muszą być respektowane we wszystkich zakładach i obiektach, ze względu na restart po czasowym zatrzymaniu działalności, spowodowanym pandemią COVID-19. Poprzez te działania będziemy bezpieczniejsi w trakcie obecnej pandemii COVID-19, jak i w przyszłości.

Liczymy na Wasze zaangażowanie i jak najszybsze zapoznanie się z obowiązkowym kursem on-line stworzonym przez Grupę HSE dostępnym na platfromie Learning Lab.

Platformę Learning Lab:

Można również skorzystać z platformy Learning Lab na swoim telefonie:

Upewnijcie się, że chronicie siebie, swoich kolegów, rodzinę i całą społeczność.
Bądźmy bezpieczni razem!

Zaktualizowana wersja zasad bezpieczeństwa 8.05.2020

Prosimy o zapoznanie się z aktualnymi zasadami bezpieczeństwa w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Poznaj zasady

Dezynfekcja zakładu Faurecia

W dniach 1 i 3 kwietnia 2020 r. miał miejsce proces dezynfekcji zakładu Fauracia. Proces ten odbył się we wszystkich obszarach, tj:

Dezynfekcja była wykonana przez specjalistyczna firmę zewnętrzną z zastosowaniem profesjonalnego sprzętu do dezynfekcji elektrostatycznej oraz środka do dezynfekcji o nazwie Septa Cidmax, który posada pozytywną opinię Polskiego Zakładu Higieny. Środek ten jest na bazie alkoholu i chloru, w pełni bezpieczny dla człowieka i przede wszystkim skuteczny w swoim działaniu, co potwierdza zapis z oceny PZH, tj:

Uzyskane badania wykazały, że środek dezynfekujący Septa Cidmax testowany w stężeniu 5% w brudnych warunkach dezaktywował wirusa polio typu 1, wirusa adeno typu 5 i mysiego norowirusa po 15 minutach kontaktu. Na podstawie wszystkich testów stwierdzono, że badany środek - jako produkt o stężeniu 5% - wykazuje aktywność wirusobójczą po czasie kontaktu 15 minut w brudnych warunkach testowych.

Celem tego działania było usunięcie potencjalnych chorobowych patogenów, by zapewnić naszym pracownikom bezpieczne stanowisko pracy wolne od zanieczyszczeń.
Czynność ta systematycznie będzie powtarzana raz w tygodniu. Dodatkowo w ramach codziennej higieny wszystkie obszary zostały zaopatrzone w środki do dezynfekcji stanowiska pracy, by umożliwić każdemu pracownikowi prace w bezpiecznym środowisku. Samodzielna dezynfekcja zalecana jest z częstotliwością 2 razy na zamianę, tj: przed rozpoczęciem pracy i po 4 godzinach pracy. Dotyczy to obszaru operacyjnego i biurowego.
Ponadto informujemy, że wszystkie przedmioty częstego kontaktu, takie jak – klamki, wyłączniki światła, stoły w stołówkach i Caffé Corner, automaty do kawy i pobierania rękawiczek są dezynfekowane przez firmę zewnętrzną w sposób systematyczny.

Obejrzyj galerię

Szatnie tymczasowe – aktualizacja 17/04/2020.

W dniu 17/04/2020 r. zakończono proces przenoszenia szafek ubraniowych do szatni tymczasowych w namiotach na terenie zewnętrznym.

Postawione zostały 3 namioty:

Wszystkie namioty zostały wyposażone w podłogi oraz ogrzewanie w razie niskich temperatur.

W każdym namiocie umieszczone pełne listy właścicieli i rozmieszczenie szafek. Dodatkowo stworzono punkty informacyjne, która pozwoli szybki sposób zlokalizować swoją szafkę. Znajdują się one:
> Wejście główne do zakładu
> Wewnątrz / zewnątrz poszczególnych namiotów
> U Przełożonego
> Tablice informacyjne
> Strona internetowa

Każdy namiot / szatnia wewnątrz zostały:
> oznakowane
> wyposażone w płyny do dezynfekcji powierzchni - pojemnik 1 l
> kosze na odpady zużytych masek, rękawiczek, uszkodzonych okularów, papieru po dezynfekcji przy każdym wejściu

Ponadto informujemy że wszystkie szatnie (tymczasowe w namiotach i stałe wewnętrzne) będą dwa razy dziennie dezynfekowane.

28.04.2020 r. – film BHP odnośnie wprowadzonych zasad

Zapraszamy do zapoznania się z filmem z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w którym prezentujemy zasady i działania jakie zostały wprowadzone w naszym zakładzie w celu ochrony każdego Pracownika w okresie obecności wirusa COVID-19.

Szatnie tymczasowe – aktualizacja 30/04/2020

W dniu 28/04/2020 r. postawiono dodatkowy namiot przeznaczony na tymczasową szatnię męską.

W sumie mamy 4 namioty:
Namiot 1 (N1) – 75 m2 – szatnia męska 1 – 108 szafek
Namiot 2 (N2) – 50 m2 – szatnia damska – 64 szafki
Namiot 3 (N3) – 100 m2 – szatnia męska 2 – 144 szafki
Namiot 4 (N4) – 125 m2 – szatnia męska 3 – 174 szafki

W każdym namiocie umieszczone pełne listy właścicieli i rozmieszczenie szafek. Dodatkowo stworzono punkty informacyjne, która pozwoli szybki sposób zlokalizować swoją szafkę.
Znajdują się one:

Każdy namiot / szatnia wewnątrz zostały:

Ponadto informujemy że wszystkie szatnie (tymczasowe w namiotach i stałe wewnętrzne) będą dwa razy dziennie dezynfekowane.

Szatnie tymczasowe.

Rozpiska szatni.

Dzień dobry,

Zgodnie z Regulaminem ZFŚS, informujemy że istnieje możliwość uzyskania dofinansowania z funduszu socjalnego do wypoczynku na łonie natury, bez zakwaterowania, w ramach tzw. „wczasów pod gruszą”.
Zasady dofinansowania wypoczynku z funduszu socjalnego zostały określone w Załączniku Nr 9 (w załączeniu) do Regulaminu Gospodarowania Środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Główne zasady przyznawania dofinansowania:

W 2020 roku obowiązują kryteria dochodowe:

Załącznik nr 9
Załącznik nr 10

Aktualizacja z dnia 30.04.2020

W kolejnym tygodniu, tj. od dnia 4.05 do dnia 8.05 produkcja w Zakładzie będzie uruchomiona, ale nadal w pomniejszonym zakresie. Plan przewiduje zamknięcie całej produkcji do czwartku włącznie, aby piątek był dniem wolnym w zakresie produkcji. Analogicznie do tygodni poprzednich, bezpośredni przełożeni będą kontaktować się z pracownikami, które będą pracować w nadchodzącym tygodniu.

Godzinna przerwa między zmianami nadal pozostaje utrzymana, aby uzyskać czas między zmianami na dezynfekcję szatni. Dlatego przypominamy, że schemat zmian wygląda następująco:
I zmiana w godz. 6-14
II zmiana w godz 15-23

Przed przybyciem do zakładu zachęcamy do zapoznania się z filmem opisującym zasady bezpieczeństwa w zakładzie. Film dostępny jest w sekcji Zasady bezpieczeństwa z zakresu przeciwdziałania COVID-19.

Poniżej zamieszczamy plan pracy poszczególnych linii produkcyjnych:
link

Informacja z dnia 17.04.2020

Od dnia 20.04 do dnia 24.04 produkcja będzie częściowo uruchomiona na liniach zgodnie z poniższym planem. Z osobami, które w tych dniach będą pracować w zakładzie kontaktują się bezpośrednio przełożeni.

Przypominamy, że zw względów bezpieczeństwa pracujemy w układzie zmian:
I zmiana w godz. 6-14
II zmiana w godz 15-23

Poniżej zamieszczamy plan pracy poszczególnych linii na ten tydzień.

Informacja z dnia 10.04.2020

Informujemy, że w tygodniu 15, czyli od dnia 13.04.2020 r. do dnia 17.04.2020 r. produkcja nie będzie w ogóle uruchomiona. Pod koniec przyszłego tygodnia opublikujemy plan pracy na tydzień 17, ponieważ dopiero w przyszłym tygodniu będą dostępne informacje od naszych klientów.

Informacja z dnia 6.04.2020

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, produkcja została uruchomiona ponownie w dniu o6.04.2020 r. 

Niemniej jednak zakład pracuje jedynie w niewielkim stopniu z uwagi na przestój wielu z naszych klientów:
- Indie – zatrzymanie przemysłu przez cały kwiecień,
- w Europie większość producentów samochodów zawiesiła produkcję na cały kwiecień,
- Meksyk – zatrzymanie przemysłu przez cały kwiecień,
- Brazylia – zaczynamy obserwować spowolnienie skutkujące trzytygodniowym odbiorem naszych produktów).

Poniżej zamieszczamy plan pracy poszczególnych linii na ten tydzień.

Niestety sytuacja, z którą się cały czas mierzymy, charakteryzuje się dużą szybkością zmian i nasz plan może ulec jeszcze nieznacznym zmianom. O wszystkich, jak i to było w przypadku uruchomienia produkcji, mistrzowie będą się kontaktować z Państwem bezpośrednio.

Jednocześnie przypominamy, że czasowo zmienił się w zakładzie układ czasowy zmian produkcyjnych:
- zmiana pierwsza rozpoczyna się, jak poprzednio, o godzinie 06:00 i kończy o 14:00,
- zmiana druga rozpoczyna się o godzinie 15:00 i kończy o 23:00.
Czas przerwy między zmianami poświęcamy w zakładzie na dezynfekcję szatni, aby maksymalnie zredukować ryzyko dla naszych Pracowników.

Dodatkowe porozumienie ze Związkami Zawodowymi odnośnie wdrożenia Ustawy antykryzysowej

W związku z wprowadzonymi zmianami w ustawie antykryzysowej oraz nadal bardzo niską aktywnością produkcyjną naszego zakładu od miesiąca maja, uzgodniliśmy wspólnie ze Związkami Zawodowymi następujące zmiany w zawartym porozumieniu:

W okresie od 1 maja 2020 r. do 30 czerwca 2020 r. wymiar czasu pracy Pracowników nast. grup zawodowych: operatorzy produkcji, transportu wewnętrznego, mechanicy, elektrycy, narzędziowcy, zostaje obniżony o 5%.

Zakłada się, że w tygodniu, w którym organziowana jest praca dla danych Pracowników, harmonogam będzie obejmował 4 pełne, 8 godzinne dni oraz piąty dzień, obniżony do 6 godzin. Ewentualne dostosowania w tym zakresie będą uzgadniane z Pracownikami jeżeli nastąpi duża zmienność zamówień od klientów.

Jednocześnie w tym okresie przysługuje miesięczne wynagrodzenie za pracę brutto obniżone o 5% w stosunku do miesięcznego wynagrodzenia za pracę brutto wynikającego z umowy o pracę.

Działania jakie wprowadzamy mają na celu ochronę stanowisk pracy oraz naszej wspólnej przyszłości.

Mając na względzie niespotykaną do tej pory sytuację spowodowaną rozprzestrzenieniem się wirusa o nazwie SARS-CoV-2, zwyczajowo nazywanego „koronawirusem”, jak i podejmowane przez organy publiczne i Pracodawcę decyzje, które mają na celu zapobiegnięcie zakażeniu wirusem, a także biorąc pod uwagę spadek obrotów gospodarczych Pracodawcy, wspólnie ze Związkami Zawodowymi zawarliśmy porozumienie, które ma na celu zachowanie jak największej liczy miejsc pracy w tej kryzysowej sytuacji. W związku z tym na podstawie art. 15g ust. 11 Ustawy o tarczy antykryzysowej ustaliliśmy warunki i tryb wykonywania pracy w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy lub przestoju ekonomicznego na kolejne 3 miesiące: kwiecień, maj, czerwiec.

Wprowadzony zostaje przestój ekonomiczny oraz obniżenie wymiaru czasu pracy na poniższych warunkach i zasadach:

Wierzymy, że wspólnie podjęty wysiłek pozwoli nam Wszystkim wrócić na swoje stanowiska pracy.

Drodzy Pracownicy,

Przede wszystkim pragnę wyrazić gorącą nadzieję, że w tym wciąż trudnym i zupełnie wyjątkowym okresie zarówno Wy sami, jak i Wasi bliscy macie się doskonale.

Dziś chciałbym Wam przedstawić działania z zakresu BHP, jakie wdrożyliśmy w celu zapewnienia Waszego bezpieczeństwa oraz – gdy tylko będzie to już możliwe – także w celu wznowienia aktywności w zakładzie, zapewniając najlepsze możliwe warunki pracy.

Wszystkie modyfikacje wprowadziliśmy na podstawie zaleceń ekspertów, którzy nakreślili dla naszej Grupy skuteczną strategię minimalizowania ryzyka i wraz z zespołem ciężko pracowaliśmy w naszym zakładzie nad wdrożeniem tej strategii i wykonaniem wszystkich punktów z planu działania.
Od miesięcy pracujemy nad poprawą warunków pracy oraz optymalizacją przepływu i na to nowe wyzwanie odpowiedzieliśmy z identyczną energią i dbałością o najdrobniejsze szczegóły.
Pragnę Was zapewnić, że nasze kierownictwo jest w 100% zmotywowane do działania, byśmy mogli powrócić do pracy, mimo obecności tego niewidzialnego wroga, na którego musimy wszyscy uważać.

Poprzez stronę internetową i komunikaty tu publikowane udało nam się podtrzymać kontakt z Wami, co jest niezwykle istotne w obliczu tak znaczącego spadku aktywności w zakładzie. Stronę tę odwiedziliście już ponad 13 000 razy, co świadczy o Waszym żywym zainteresowaniu. Ze swojej strony dziękuję Wam za śledzenie na bieżąco postępów w naszych wysiłkach.

Jak w poprzednim komunikacie wspomniał zastępca dyrektora zakładu Bartosz Jóźwik, o kilkaset metrów kwadratowych powiększyliśmy powierzchnię szatni pracowniczych. Było to niezbędne dla zapewnienia odpowiedniego dystansu. Są to działania tymczasowe przed uruchomieniem nowych, aktualnie powstających, szatni. Jest to projekt rozbudowy szatni i stołówki, który prezentowałem jeszcze w grudniu podczas ostatniej prezentacji strategii działań dla naszego zakładu.

Dziś na stronie pojawią się 2 bardzo ważne materiały informacyjne. Będzie to film, prezentujący nowe zasady funkcjonowania wprowadzone w naszym zakładzie, tak byście mogli się z nimi zapoznać jeszcze przed Waszym powrotem do pracy.
Celem nie jest już samo przekazanie informacji, ale pokazanie Wam w możliwie realny sposób, jak wdrożone działania będą wyglądały w praktyce oraz zapoznanie Was z obowiązkowymi czynnościami, które wszyscy będziemy musieli wykonywać, tak by odpowiednie nawyki wyrobić sobie jeszcze przed powrotem do pracy oraz by uniknąć błędów.

Osobiście jestem przekonany, że powyższe wiadomości zrodziły i będą rodzić wiele pytań i wątpliwości. Z tego powodu telefony wykonywane przez mistrzów i kierowników poszczególnych działach będą kontynuowane. Ich celem będzie nie tylko troska o Wasze zdrowie, ale również odpowiedzi na nurtujące pytania. Jeśli osoby z Wami rozmawiające nie będą w stanie odpowiedzieć na te pytania, to bądźcie pewni, że tak jak do tej pory, trafią one do mnie i odpowiedzi na nie pojawią się na stronie w sekcji pytań i odpowiedzi lub dostaniecie telefon zwrotny, aby wątpliwości zostały rozwiane. Zachęcam również do kontaktu za pomocą poczty elektronicznej z kierowniczką działu kadr Magdaleną Chrobak (odpowiedni link znajduje się na dole tej strony).
Bardzo ważną kwestią, którą chcę również podkreślić, jest upewnienie się, przez przyjazdem do zakładu pracy, że każdy czuje się bardzo dobrze i nie ma absolutnie żadnych objawów związanych z COVID-19. W razie wątpliwości prosimy skontaktować się z lekarzem, aby chronić ssiebie i swoich współpracowników.
Wraz ze wspomnianym filmem, na stronie internetowej, udostępniony zostanie także szczegółowy przewodnik po nowych zasadach, co pozwoli Wam na zapoznanie się z nimi z wyprzedzeniem.

Drugą kwestią, którą chciałem dziś poruszyć, jest powrót do aktywności – kiedy ma się wydarzyć i jak ma przebiegać. Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Sami na pewno to zauważacie, śledząc doniesienia medialne. Natomiast zaczynają się pojawiać także pierwsze oznaki powrotu do rzeczywistości.
W maju kilkoro naszych klientów wznowi aktywność, na początku pracując wyłącznie na jedną zmianę. Wszystko wygląda jednak na to, że następnie będą oni stopniowo zwiększać swoje moce przerobowe.
Natomiast jest zbyt wcześnie, by przewidzieć, w jaki sposób obecna sytuacja wpłynie na zamówienia czerwcowe, ponieważ salony samochodowe pozostają zamknięte od tygodni.

O zmieniającej się sytuacji będziemy Was nadal informować poprzez stronę internetową, ale także poprzez kolejne bezpośrednie połączenia telefoniczne.

Proszę Was o bardzo uważne zapoznanie się z opublikowanymi wkrótce materiałami. W imieniu moich współpracowników oraz całego zespołu pracującego dziś nad ponownym uruchomieniem zakładu oraz własnym pragnę Was serdecznie pozdrowić w oczekiwaniu na nasze ponowne spotkanie na terenie zakładu.

Do zobaczenia już niedługo.
Z poważaniem,
Didier Ruissel
Dyrektor Zakładu

Drodzy Pracownicy,

Bardzo się cieszę, że mogłem się spotkać choć z częścią z Was w naszym Zakładzie. Z tymi, którzy na ten moment nie przychodzą do fabryki, utrzymujemy kontakt telefoniczny i jestem zadowolony, że wszyscy cieszycie się dobrym zdrowiem. Żywię gorącą nadzieję, że ten stan się utrzyma i przejdziemy Wszyscy przez ten trudny czas niedotknięci wirusem.

Wasze bezpieczeństwo niezmiennie pozostaje dla nas priorytetem i dlatego też, wraz z zespołem Logistyki, staramy się minimalizować liczbę obszarów, na których uruchomiona jest produkcja. Z tego samego powodu nieustannie wprowadzamy szereg działań mających na celu zabezpieczenie Was podczas przebywania w Zakładzie, jak i w trakcie podróży z i do pracy. Zachęcam do zapoznania się z częścią tej strony internetowej poświęconej aspektowi BHP („Zasady bezpieczeństwa z zakresu przeciwdziałania COVID-19”). Znajdziecie tam sprawozdanie z takich działań, jak środki bezpieczeństwa rozdawane przez kierowców autobusów, zmianę organizacji ruchu pieszych w zakładzie, obowiązujące każdego środki ochrony osobistej, ale również zabezpieczenia rozdzielające pracowników na maszynach. Jednym z punktów, który podkreślaliście w Waszych pytaniach i który zarówno mnie, jak i Dyrektora Ruissela, martwił, był dystans między pracownikami w szatniach. Pod koniec zeszłego tygodnia nie mieliśmy jeszcze rozwiązania tego problemu, ale dzisiaj zaczął się już montaż namiotów na parkingu zakładowym, które będą przeznaczone na szatnie. Z obecnie istniejących już szatni przeniesiemy część szafek do stawianych namiotów, aby zwiększyć dystans między pracownikami. Będzie to rozwiązanie tymczasowe, które potrwa do czasu oddania do użytku nowej części budynku.

Jeśli chodzi o dalszą aktywność Zakładu, to sytuacja z zamówieniami klientów jest bardzo niestabilna. Obserwujemy niewielką aktywność, która powoli rośnie, w Chinach. Indie zupełnie zamknęły działalność przemysłową na cały kwiecień. W Europie, jak doskonale słyszycie w codziennych wiadomościach, kryzys dotknął całą branżę motoryzacyjną i większość klientów z racji swojej lokalizacji w regionach mocno dotkniętych chorobą przedłuża postój z tygodnia na tydzień. W Meksyku i Brazylii przemysł również został zatrzymany. Powoduje to, że nie tylko troska o  Wasze zdrowie, ale również stres o sytuację finansową Zakładu zaczyna nam doskwierać.

W ostatnich dniach spotkaliśmy się ze Związkami Zawodowymi, żeby podzielić się zarówno naszymi obawami, ale również celem, którym jest utrzymanie zatrudnienia na obecnym poziomie. Aby tak mogło być, wdrożyliśmy już szereg działań, o których informowali kierownicy poszczególnych działów, jak również o których mogliście przeczytać w sekcji pytań i odpowiedzi naszej strony internetowej (wykorzystywanie urlopu z 2019 roku, odbiory nadgodzin wypracowanych w obecnym okresie rozliczeniowym, korzystanie z opieki na rzecz dzieci do lat 8, którą Rząd polski wdrożył w okresie pandemii, jak również prośba o wykorzystywanie kilku dni urlopu z roku 2020). Podczas spotkania ze Związkami Zawodowymi udało nam się również wypracować porozumienie w zakresie wdrożenia uchwalonego przez Rząd polski programu Tarczy Antykryzysowej. Dla przypomnienia tarcza oferuje rozwiązania zatrzymania produkcji z jednoczesnym ograniczeniem pensji zasadniczych do 50% lub redukcja czasu pracy o 20%, co skutkuje również konsekwentnym zredukowaniem poborów. Nasza analiza poprzedzająca spotkanie ze Związkami Zawodowymi doprowadziła nas do jasnych wniosków, że nie możemy pozwolić na redukcję pensji naszych Pracowników bezpośredniej produkcji o 50%, gdyż spowoduje to czasami brak możliwości utrzymania rodzin. Dlatego też zaproponowaliśmy obniżenie uposażenia pracowników produkcji o 5% w czasie przestoju. Powoduje to, że budżety Pracowników są obciążone w dużo mniejszym stopniu, a jednocześnie dostaniemy wsparcie z budżetu pozwalające na częściowe pokrycie kosztów pensji pracowników. Propozycja zawierała również redukcję czasu pracy pracowników biurowych, administracji, inżynierii i kierownictwa o 20% (jedyna możliwość na ten moment oferowana przez pakiet pomocowy).

Obie propozycje spotkały się ze Zrozumieniem Związków zawodowych i ich akceptacją. Biorąc pod uwagę również praktyczny brak sprzedaży w Zakładzie w miesiącu kwietniu doszliśmy do porozumienia w kwestii wdrożenia podwyżek pensji od dnia 01.05.2020 r.

Jako kierownictwo mamy nadzieję, że rozumiecie, że jest to nasz wspólny wysiłek, który ma na celu zabezpieczenie przyszłości Zakładu dla nas wszystkich.

Osobiście jestem przekonany, że powyższe wiadomości zrodziły i będą rodzić wiele pytań i wątpliwości. Z tego powodu telefony wykonywane przez mistrzów i kierowników poszczególnych działach będą kontynuowane. Ich celem będzie nie tylko troska o Wasze zdrowie, ale również odpowiedzi na nurtujące pytania. Jeśli osoby z Wami rozmawiające nie będą w stanie odpowiedzieć na te pytania, to bądźcie pewni, że tak jak do tej pory, trafią one do mnie i odpowiedzi na nie pojawią się na stronie w sekcji pytań i odpowiedzi lub dostaniecie telefon zwrotny, aby wątpliwości zostały rozwiane. Zachęcam również do kontaktu za pomocą poczty elektronicznej z kierowniczką działu kadr Magdaleną Chrobak (odpowiedni link znajduje się na dole tej strony).

Życzę Wam wszystkim zdrowia i żywię gorącą nadzieję na nasze rychłe spotkanie w naszym Zakładzie.

Bartosz Jóźwik

Witam Wszystkich serdecznie,

Przede wszystkim chciałbym wyrazić ogromne zadowolenie z faktu, że podczas niemal 1500 rozmów telefonicznych, jakie z Wami przeprowadziliśmy, uzyskaliśmy informację, że każdy z Was czuje się dobrze i że zdrowie Wam dopisuje.

Spośród wszystkich zatrudnionych w naszym zakładzie jedynie pojedyncze osoby przebywają obecnie pod obserwacją w swoich domach. Natomiast nie został potwierdzony żaden przypadek zachorowania na Covid-19.

Podczas wspomnianych rozmów telefonicznych zadawaliście bardzo dużo pytań, na które moim współpracownikom udało się już wstępnie odpowiedzieć.

Na część tych ważnych pytań odpowiedział Bartosz Jóźwik, dyrektor ds. produkcji. Zarówno odpowiedzi jak i najczęściej zadawane pytania zostały umieszczone na naszej stronie internetowej, do której odwiedzania serdecznie Was zachęcam, mając nadzieję, że spełnia ona przynajmniej w części Wasze oczekiwania.

W każdej sprawie macie możliwość skontaktowania się drogą mailową z działem kadr. Kierowniczka tego działu, Magdalena Chrobak, w miarę możliwości będzie odpowiadała na Wasze zapytania.

Na dzień dzisiejszy udało nam się już zrealizować pierwszy etap z planu działań. Niebawem przygotujemy kolejną informację, aby przekazać najnowszy status.

Kluczowe działania podejmiemy w najbliższych dniach:

W dniu jutrzejszym, wraz z całym zespołem będę miał przyjemność zaprezentować Wam zdjęcia, dokumentujące pierwsze działania podjęte w celu wzmocnienia bezpieczeństwa sanitarnego. W tym zakresie reagujemy bardzo szybko, biorąc pod uwagę kolejne zaostrzenie procedur przez Rząd polski, które zostały dzisiaj wprowadzone. Większość z nich mieliśmy już w planach czy nawet wdrożonych.

Jednocześnie jesteśmy w stanie potwierdzić, że wydawanie masek ochronnych będzie miało miejsce już od samego początku okresu powrotu do pracy. Będą one dystrybuowane przez kierowców, przed wejściem do autobusu. W dalszej kolejności mistrzowie będą wydawać odpowiednie środki ochrony osobistej w określonej ilości na stanowisku pracy.

W czwartek będziemy w stanie zaprezentować wstępną listę stanowisk pracy, których aktywność zostanie wznowiona w tygodniu piętnastym. Będą to wyłącznie stanowiska niezbędne dla zapewnienia dostaw do naszych klientów.

Ogólne trendy rynkowe możecie śledzić na bieżąco w mediach. Natomiast kierowniczka działu logistyki, Gabriela Malinka, przygotowała dla nas osobny przegląd kluczowych decyzji podejmowanych przez kraje:

W przyszłym tygodniu kilku naszych klientów podejmie próbę wznowienia aktywności w trybie pracy wyłącznie na jedną zmianę.

Na ten moment wydaje się, że będziemy pracować w ograniczonej ilości zmian na wydziale pras, działach 449, 4CB+power oraz częściowo Ultima.

Z osobami, które powrócą do pracy w przyszłym tygodniu, będziemy kontaktować się bezpośrednio telefonicznie w najbliższy piątek, w celu potwierdzenia wznowienia produkcji.

Tak przedstawiają się obecnie nasze główne działania.

W trakcie analizy pozostają jeszcze kwestie ekonomiczne. Ograniczenia są i będą znaczne dla wszystkich – Pracowników i Pracodawcy. I chociaż jesteśmy częścią dużej międzynarodowej grupy, jesteśmy zmuszeni do poszukiwania rozwiązań, pozwalających nam na zminimalizowanie skutków zaistniałej sytuacji. Stąd pojawiające się prośby o wykorzystywanie zaległych dni urlopowych z roku 2019, ale także korzystanie z pierwszych mechanizmów rządowych (opieka nad dziećmi) i wykorzystywanie dni urlopowych z roku 2020.

Wiele osób pytało, czy czekają nas jakieś zmiany związane z projektem ustawy, tzw. „tarczy antykryzysowej”. Nasi prawnicy aktualnie analizują przyjętą wczoraj ustawę pod kątem naszej sytuacji. Gdy tylko okaże się to konieczne, niezwłocznie rozpoczniemy rozmowy ze Związkami Zawodowymi.

Ale przede wszystkim na pierwszym miejscu stawiamy nasze zdrowie i przestrzeganie zasad wprowadzonych przez Grupę oraz Rząd.

Ze swojej strony, postaram się skontaktować się z Wami późnym popołudniem, informując o pierwszych prowadzonych działaniach z zakresu bezpieczeństwa sanitarnego. Dziś także planujemy publikację on-line dokumentu, który zbiera najważniejsze zasady bezpieczeństwa sanitarnego wprowadzone w obliczu walki z Covid-19 i będzie także dostępny na terenie zakładu.

Didier Ruissel

Drodzy Pracownicy,
przede wszystkim mam nadzieję, że jesteście zdrowi, wszystko u Was w porządku i znajdujecie się, zgodnie z wytycznymi Rządu, bezpiecznie w domu.

Jest to pierwsza informacja jaką Wam przekazujemy w tej formie. Naszym założeniem jest komunikować się z Wami dwa razy w tygodniu w zakresie działalności naszego zakładu, wszystkich kwestii organizacyjnych i planu działań sanitarnych mających na celu bezpieczny powrót do pracy.
Postaramy się, w miarę możliwości, odpowiedzieć na Wasze pytania, które mogą się pojawić w tym trudnym dla nas wszystkich okresie i wyjaśnić również trudności, jakie napotyka firma.

Wracając do tego, co stało się do tej pory: dla mnie i mojego zespołu zarządzającego priorytetem było jak najszybsze ograniczenie działania zakładu i ostateczne jego zamknięcie (obowiązujące od piątku 27 marca, od godz. 14.00), aby zmniejszyć ryzyko dla nas wszystkich.

Pragniemy również wyjaśnić, w jaki sposób chcemy wykorzystać aktualny czas, który możemy nazwać „okresem spowolnienia” i powiedzieć, co będzie się działo w zakładzie w celu poprawy warunków sanitarnych, a co będziecie mogli zauważyć, kiedy stopniowo będziecie wracać do firmy.

W rzeczywistości i całkowicie szczerze, COVID-19 nie jest zjawiskiem krótkoterminowym i będą występowały przypadki zakażeń przez dość długi okres, dlatego proszę Was wszystkich, abyście przestrzegali ściśle określonych zasad, które wprowadzamy.

Od 1 kwietnia cała firma będzie poddana dezynfekcji, która ma na celu wyczyszczenie wszystkich miejsc, a przede wszystkim wszystkich stanowisk pracy, co pozwoli na rozpoczęcie pracy w najlepszych możliwych sanitarne warunkach.
W zakresie transportu pracowniczego, z którego korzystacie na co dzień, poprosimy wszystkich kierowców autobusów o noszenie masek. Te informacje zostały już przekazane firmom transportowym, aby byli gotowi na wyposażenie swojego zespołu.
Następnie poprosimy każdego z Was o używanie masek już podczas transportu. Bezpłatna maski zostaną Wam przekazane zaraz po powrocie do firmy, jeżeli nie będziecie w ich posiadaniu, będzie wydawana również na recepcji.
Przez pierwszy miesiąc (a jeśli zajdzie taka potrzeba dłużej), zamówimy odpowiednią liczbę autobusów, aby pozwolić na przestrzeganie bezpiecznej odległości podczas jazdy.
Na każdym stanowisku roboczym, które znajduje w odległości mniejszej niż 1,5 będziemy stosować maskę ochronną, która będzie wymienia dwa razy dziennie.
W przypadku stołówki, zezwolimy na posiłki zachowując bezpieczną odległością, aby uniknąć kontaktu. Zostanie również zorganizowane dodatkowe miejsce na przerwę i spożywanie posiłków, umożliwiając tym samym każdemu właściwe warunki. Harmonogram dla każdego obszaru zostanie odpowiednio określony.
Jest to podsumowanie działań, które prowadzimy, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa i ograniczyć ewentualne zakażenia.

Oczywiście jesteśmy pewni, że rozumiecie wyjątkową sytuację i liczymy na Waszą solidarność i przestrzeganie zasad, które mają zapewnić nam bezpieczeństwo i umożliwić firmie wznowienie pracy i sprzedaży swoich produktów.

Jednocześnie chcę również oficjalnie przekazać, że został powołany zespół, który będzie się co tydzień z Wami kontaktować i przekazywać aktualny status. W tym czasie możecie również zadawać pytania, dzielić się wątpliwościami, a my postaramy się w miarę możliwości jak najszybciej odpowiedzieć.

Ponowne uruchomienie zakładu będzie oczywiście związane bezpośrednio z zamówieniami od naszych klientów i gdy tylko będziemy mieli wystarczającą ilość informacji, przekażemy Wam, w jaki sposób powrót do pracy będzie zorganizowany i w jaki sposób będziemy zwiększać stopniowo produkcję, ponieważ już teraz widzimy, że przywrócenie pełnej działalności zakładu zajmie trochę czasu.

Wszystkim Wam życzę, abyście byli bezpieczni i z niecierpliwością czekam na ponowną możliwość spotkania się z każdym z Was wkrótce w dobrym zdrowiu.

Didier Ruissel wraz z zespołem.

Informujemy, że decyzją Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19 (Dz. U. poz. 656), na podstawie przepisów tego rozporządzenia okres pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego ulega wydłużeniu od 9 kwietnia do dnia 26 kwietnia 2020 r.

Ubezpieczony rodzic dziecka, który opiekuje się dzieckiem do lat 8, z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły w związku z COVID-19, może otrzymać dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Z dodatkowego zasiłku opiekuńczego mogą skorzystać nie tylko rodzice, których dziecko uczęszczało do żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły, ale także rodzice, których dzieckiem opiekowała się „niania” (z którą rodzice zawarli umowę uaktywniającą) albo dzienny opiekun, jeśli z powodu COVID-19 nie mogą opiekować się dzieckiem.

Z zasiłku można korzystać nie dłużej niż do dnia poprzedzającego ósme urodziny dziecka Jeśli oboje rodzice dziecka pracują, to o dodatkowy zasiłek opiekuńczy może wystąpić jedno z rodziców. W przypadku gdy współmałżonek jest rolnikiem (na KRUSie) i nie może się zając opieką dzieci ponieważ sprawuje w tym czasie swoje obowiązki rolnicze, to druga osoba może składać wniosek. Mogą też podzielić się opieką nad dzieckiem wpisując określone dni sprawowania opieki,
Okres wypłaty dodatkowego zasiłku opiekuńczego (14 dni) nie wlicza się do ogólnego limitu 60 dni, które przysługują na opiekę nad chorym dzieckiem do lat 14, Wysokość zasiłku będzie wynosiła 80% przyjętej podstawy wynagrodzenia z okresu 12 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc, w którym powstała niezdolność do pracy.
Wystarczy złożyć oświadczenie, którego wzór znajduje się pod linkiem.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły w związku z COVID-19 przysługuje do dnia 26 kwietnia 2020 r. także ubezpieczonym rodzicom dzieci:
- do 16 lat, które mają orzeczenie o niepełnosprawności,
- do 18 lat, które mają orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
- które mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Dla pracowników zakładu oraz dywizji:
Oświadczenie można składać na ternie zakładu (również na recepcji) lub przesłać w wersji elektronicznej (skan, zdęcie) na adres email pracowników kadr:
Agnieszka.Macierzynska@faurecia.com
Aneta.Chelstowska@faurecia.com
Agnieszka.Patynowska@faurecia.com

Oświadczenie o zamknięciu placówki z powodu COVID-19

Szanowni Państwo,

Informujemy, że członkowie rodziny osoby powracającej z zagranicy muszą również poddać się obowiązkowej kwarantannie. Podstawą do wypłaty zasiłku lub wynagrodzenia za czas absencji chorobowej jest oświadczenie dostępne w załączeniu.

Należy pamiętać:

§ 4. 1. Osoba poddana obowiązkowi kwarantanny na podstawie art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, odbywa ją razem z osobami wspólnie zamieszkują-cymi lub gospodarującymi. Informuje ona organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej o imieniu i nazwisku oraz nr PESEL tych osób, jeżeli go posiadają. Informację tę przekazuje się za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w tym przez telefon. Dziennik Ustaw – 4 – Poz. 566

Rozporządzenie - ustanowienie określonych ograniczeń (PDF)
Pobierz oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny (PDF)

W związku z epidemią COVID-19 dla pełnego bezpieczeństwa Pacjentów i Pracowników, grupa LUX MED wprowadza Nowy Model Opieki. Dzięki tym zmianom Pacjenci mają możliwość zrealizowania usług w trzech różnych formach konsultacji z Lekarzem: porady telemedycznej, konsultacji online i wizyty w placówce. Informacje szczegółowe dotyczące korzystania z usług znajdują się tutaj.

W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, a co za tym idzie zamknięciem wszystkich obiektów sportowo-rekreacyjnych w Polsce, jednogłośnie podjęliśmy decyzję o zawieszeniu wszystkich aktywnych kart Multisport naszych Pracowników.

Oznacza to, że od kwietnia do odwołania, nie będzie potrąceń z tego tytułu.

W ostatnich dniach jesteśmy świadkami tego, w jaki sposób pandemia wirusa Covid19 wpływa na wszystkie sektory gospodarki, w tym na przemysł motoryzacyjny.

Klienci Faurecii tymczasowo wstrzymują większość produkcji w krajach dotkniętych pandemią. W konsekwencji Faurecia zamknęła wiele swoich zakładów produkcyjnych w Europie, a także stoi przed koniecznością zamknięcia kolejnych, w Ameryce Północnej oraz Południowej.

Trwający obecnie kryzys i brak jasnej perspektywy dla przemysłu motoryzacyjnego sprawiły, że cele finansowe na rok 2020, które Faurecia ogłosiła 17 lutego, przestały być aktualne. Mając to na uwadze, Grupa przedstawi nowe cele finansowe, gdy tylko pojawią się sprecyzowane prognozy makroekonomiczne na pozostałą część roku.

W obliczu tej trudnej sytuacji, Faurecia natychmiast wdrożyła plan zarządzania kryzysowego, aby dostosować się do nowych warunków i na bieżąco reagować, gdy skutki pandemii dotykają bezpośrednio pracowników, klientów i dostawców Grupy. Priorytetem Faurecii jest przede wszystkim zdrowie i bezpieczeństwo pracowników i ich rodzin. Grupa wdrożyła również drastyczne środki w celu zarządzania przepływami pieniężnymi, a także ścisłą kontrolę wydatków i inwestycji podczas spowolnienia działalności.

Oprócz podjęcia tych nadzwyczajnych środków, Grupa przygotowuje się na bezpieczny restart produkcji, gdy tylko będzie to możliwe i biorąc pod uwagę także scenariusz, w którym wirus nie zostanie całkowicie wyeliminowany. Obecnie jest to praktykowane w Chinach, gdzie wszystkie zakłady Grupy wznowiły produkcję, a średni poziom wykorzystania mocy produkcyjnych wynosi dziś około 70%. Bazując na tym doświadczeniu, firma jest w stanie przetrwać kryzys w innych regionach świata i szybko zmobilizować swoje zespoły, aby towarzyszyć klientom, gdy wznowią oni swoje produkcje.

Patrick KOLLER, CEO Faurecia: „Przeżywamy bezprecedensowy kryzys, którego czas trwania pozostaje niepewny, nawet jeśli widzimy pozytywne oznaki, świadczące o tym, że sytuacja w Chinach powoli wraca normy. Jako Grupa natychmiast wdrożyliśmy wszystkie niezbędne działania i plany, aby przetrwać ten okres i będziemy nadal na bieżąco dostosowywać się do nowych warunków w miarę rozwoju pandemii. Faurecia znacznie poprawiła swoje wyniki operacyjne i finansowe w ostatnich latach i gdy tylko będzie to możliwe, z całą mocą będzie gotowa, by wznowić produkcję motoryzacyjną oraz kontynuować swoją strategię transformacji. Jednocześnie wszystkie zespoły Faurecii koncentrują się przede wszystkim na ochronie naszych pracowników i ich rodzin oraz na skutecznym zminimalizowaniu skutków kryzysu w firmie oraz wśród jej interesariuszy”.

Kalendarz:
20 kwietnia 2020 r.: Ogłoszenie sprzedaży za I kwartał 2020 r. (Przed godzinami rynkowymi)
29 maja 2020 r.: Doroczne Zgromadzenie Wspólników
27 lipca 2020 r.: Ogłoszenie wyników za I półrocze 2020 r. (Przed godzinami otwarcia rynku)
23 października 2020 r.: Ogłoszenie sprzedaży za III kwartał 2020 r. (Przed godzinami rynkowymi)

Kontakt:
Ewa Kwiecińska, Country Communication Manager, +48 734 214 539, ewa.kwiecinska@faurecia.com

Poniżej najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi, które pojawiły się podczas rozmów:

  1. Czy będziemy rezygnować ze współpracy z kolejnymi Pracownikami?
    Nie chcemy, aby do tego doszło. Dlatego też, w celu zmniejszenia kosztów, przy braku sprzedaży a tym samym pracy, uzgadniamy z Pracownikami: wykorzystanie zaległych urlopów, odbiory nadgodzin, korzystanie z opieki na dziecko do 8 roku życia oraz 2 dni opieki na dziecko do 14 roku życia. Dalej prosimy każdego Pracownika o wykorzystywanie minimum 1 dnia urlopu w każdym tygodniu postoju: w zależności od posiadanego limitu urlopu – przy urlopie 26 dni, chcemy, żeby Pracownicy wybrali w kolejnych tygodniach w sumie 8 dni a dla limitu 20 dni – 6 dni).
  2. Czy mamy potwierdzony przypadek COVID-19 w zakładzie?
    Na ten moment nie mamy potwierdzonego przypadku. Mamy pojedyncze osoby, które są poddane kwarantannie i sprawdzamy osobiście stan osób, które mogły mieć z nimi kontakt.
  3. Od kiedy rozpoczniemy na nowo produkcję?
    Planowany restart zakładu to poniedziałek 6 kwietnia. Potwierdzona informacja o wznowieniu produkcji oraz zakresie uruchomienia zakładu będzie podana na stronie internetowej w czwartek, 02.04.2020 r. 
  4. Jak będziemy płacić Pracownikom za przestój w świetle nowo uchwalonych przepisów?
    Na ten moment trzymamy się ustaleń z Pracownikami dotyczących postojowego. Nowa ustawa jest analizowana przez zespół prawników i o ewentualnych zmianach będziemy informować.
  5. Czy autobusy będę dezynfekowane po ponownych uruchomieniu produkcji 06.04.2020?
    Tak, dezynfekcja będzie nadal prowadzona.
  6. Tak, dezynfekcja będzie nadal prowadzona.
    Aktualnie przy planowaniu produkcji na kolejne dni i tygodnie sprawdzamy liczbę osób dojeżdżających z różnych kierunków i odpowiednio do tej liczby zwiększymy tabor, aby zapewniona była dwukrotnie większa liczba miejsc niż osób podróżujących. Dodatkowo kierowcy będą wyposażeni w maseczki dla każdej osoby wsiadającej do autobusu. Co więcej przy wejściu do każdego autobusu dostępny będzie schemat zajmowania miejsc, aby maksymalnie zwiększyć dystans między pasażerami.
  7. Jak będzie wyglądało zabezpieczenie pracowników po ponownym uruchomieniu produkcji? Jak będzie zapewniony dystans między stanowiskami pracy?
    W tym tygodniu trwają prace nad adaptacją stanowisk, aby zapewnić odpowiedni dystans między stanowiskami lub wprowadzić fizyczne odseparowanie tych, których nie da się odsunąć od siebie. W najbliższych dniach na naszej stronie internetowej pojawią się zdjęcia obrazujące te zmiany.
  8. Jeśli praca na jednej zmianie utrzyma się, w jaki sposób zapewniona będzie rotacja pracowników? Jak długo będzie trwało tzw. „postojowe”?
    Praca na jednej zmianie planowana jest na większości obszarów w nadchodzącym tygodniu, w kolejnych tygodniach widzimy pewne wzrosty zapotrzebowania klientów, które bacznie monitorujemy, gdyż możliwe, że ulegną one jeszcze zmianie. Bardzo uważnie śledzimy zapotrzebowania i komunikaty wysyłane przez naszych klientów i tak:
    • w Chinach produkcja powoli rozpoczyna się na nowo produkcja i klienci zaczynają kupować nasze produkty (wpływ na Ultimę i tłoczenie profili na prasach),
    • w Indiach nastąpiło zatrzymanie produkcji przewidywane na ten moment na trzy tygodnie (wpływ na Ultimę i projekt Ford B515),
    • w Europie w większości krajów (Włochy, Hiszpania, Niemcy, Francja, Czechy, Słowacja, Turcja)) klienci opóźniają start z tygodnia na tydzień i obecnie planują powrót do pracy na drugą połowę kwietnia (wpływ na 4CB oraz częściowo 449 i Ultimę),
    • na 449 zapotrzebowanie klientów na nasze produkty jest większe z uwagi na duże rozproszenie lokalizacji,
    • w Meksyku w dniu 02.04.2020 ogłoszono miesięczne zatrzymanie przemysłu, który nie jest niezbędny do utrzymania funkcjonowania państwa (wpływ na prasy),
    • również w Brazylii zaczynamy obserwować spowolnienie, które skutkuje na ten moment trzytygodniowym wstrzymaniem odbiorów naszych produktów przez klientów.
    W związku z powyższym rozważamy różnego rodzaju rozwiązania, które mają na celu utrzymanie zatrudnienia na obecnym poziomie. Analizujemy uchwaloną przez polskie władze ustawę antykryzysową, która może wspomóc nas w tym celu. Niezmiennie chcemy trzymać się zasady wybierania godzin nadliczbowych (w odpowiedniej proporcji) na dni wolne, urlopów za rok 2019. Rekomendujemy tam, gdzie ma to zastosowanie, o wykorzystywanie opieki na dzieci do lat 8, która przysługuje rodzicom z powodu zamknięcia placówek oświatowych, jak również prosimy o wykonanie gestu w kierunku pracodawcy i rozpoczęcie wybierania urlopu za rok 2020. Chcielibyśmy, aby każdy pracownik wybrał w ciągu kolejnych od 6 do 8 tygodni wybrał po jednym dniu urlopu na tydzień z limitu na rok 2020
  9. Czy wypłaty wynagrodzeń będą realizowane na czas?
    Tak, nie przewidujemy jakichkolwiek opóźnień w wypłatach wynagrodzeń.
  10. Czy zakład będzie wydawał zaświadczenia, aby móc pokazać je w trakcie kontroli drogowej sprawdzające cel podróży w przypadku dojazdu do pracy prywatnym samochodem?
    Na aktualny stan prawny, nie potrzebujemy dla pracowników przemieszczających się z domu do pracy, z pracy do domu żadnych zaświadczeń. Jeżeli takie zaświadczenia będą wymagane, zareagujemy w odpowiedni sposób.
  11. Czy maski ochronne będą dostępne dla osób podróżujących autobusem?
    Tak, w poniedziałek i wtorek w przyszłym tygodniu kierowcy autobusów będą wyposażeni w maski, jak również rękawiczki, dla pracowników udających się do pracy. W kolejnych dniach wydawanie rękawiczek będzie zorganizowane przez mistrzów w dniu poprzedzającym tak, aby pracownicy szli do autobusu już wyposażeni w środki ochrony osobistej. W tym momencie szczegółowo weryfikujemy liczbę pracowników podróżujących autobusami zakładowymi do pracy, aby dla nikogo nie zabrakło masek i rękawiczek. Reszta pracowników zostanie wyposażona w te środki podczas wejścia do zakładu pracy.
  12. W jaki sposób będzie zapewniony dystans między pracownikami w szatniach w zakładzie?
    W przypadku szatni pracowniczych pragniemy zwrócić się do Państwa z gorącą prośbą o zachowanie zdrowego rozsądku, jak również o samodyscyplinę. Nie możemy nadzorować procesu przebierania się pracowników w szatniach, więc prosimy, abyście Państwo samodzielnie zapewnili dystans między sobą. Jeśli w szatni zacznie się zbierać zbyt wiele osób, bardzo prosimy o poczekanie na zwolnienie się miejsca i dopiero wtedy o wejście i skorzystanie z szatni.
  13. W jaki sposób będzie naliczana premia miesięczna dla osób pracujących w tygodniu 15?
    Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych pracowników w przypadku, kiedy dana osoba jest w pracy, to premia będzie naliczana proporcjonalnie do liczby przepracowanych dni. Premia nie naliczy się, kiedy pracownik będzie przebywał na postojowym.
  14. Czy paski płacowe będą wysyłane na prywatne adresy poczty elektronicznej?
    Wysyłanie pasków płacowych na prywatne adresy poczty elektronicznej wymaga zainstalowania odpowiednich systemów zabezpieczających taką korespondencję, na co w tym monecie w tak dużej skali nie jesteśmy przygotowani. Mając na uwadze minimalizowanie ryzyka i zapewnienie dostępności pasków płacowych na czas dla Pracowników, będziemy je wysyłali standardową pocztą w formie papierowej na wniosek pracownika. Proszę wnioskować o wysyłanie pasków pocztą na adresy email Działu Kadr, podając imię, nazwisko oraz adres. Na dzień dzisiejszy lokalna poczta jeszcze nie działa z uwagi na kwarantannę. Powinni wznowić swoją pracę w przeciągu kilku dni, wtedy przekażemy Państwu informację.
  15. Czy temperatura pracowników będzie mierzona na wejściu do autobusu lub do fabryki?
    Pomiar temperatury tak samo, jak w poprzednich tygodniach, będzie wykonywany przez mistrzów na początku zmiany produkcyjnej.
  16. Jaki jest poziom zamówień klientów? / Kiedy oczekujemy stabilizacji sytuacji?
    Niestety codziennie otrzymujemy zmiany na zapotrzebowanie od klientów, które są głównie związane z decyzjami o kolejnych ograniczeniach wprowadzanych w ich krajach. Dlatego zdecydowaliśmy również o zamknięciu zakładu w 16 tygodniu. Nie jesteśmy jeszcze pewni, jak będzie wyglądać sytuacja w 17 tygodniu. Przez stronę internetową oraz przez bezpośrednich menedżerów i przełożonych będziemy przekazywać bieżące informacje. Oszacowanie, kiedy uzyskamy pełną stabilizację, nie jest obecnie możliwe.
  17. Czy pracownicy MOI również kierujący i mistrzowie będą mieli obniżone wynagrodzenie o 20% przez cały miesiąc?
    Tak, czas pracy skraca się o 20% od dnia 1 kwietnia do dnia 30 czerwca i w tym okresie cały czas pracy i czas wolny muszą być zrównoważone. W rezultacie wynagrodzenie zostanie także zmniejszone o 20% w ciągu tych miesięcy.
  18. W jaki sposób tarcza antykryzysowa wpłynie na redukcję pracowników zakładu?
    Jednym z naszych głównych priorytetów, jest nie zmniejszenie liczby pracowników w zakładzie i dlatego wprowadzona została tarcza antykryzysową.
  19. Czy premia jubileuszowa zostanie wypłacona?
    Nagrody jubileuszowe będą w okresie 3 miesięcy (kwiecień-czerwiec) wypłacone bez zmian.
  20. Jak obliczona zostanie 5% redukcja?
    5% obniżka wpływa na wynagrodzenie podstawowe wynikające z umowy o pracę (miesięczne zasadnicze wynagrodzenie brutto).
  21. Czy przestój będzie widoczny na paskach wypłat?
    Na paskach płacowych przestój nie będzie w specjalny sposób wyszczególniony. Nie ma takiej technicznej możliwości, ponieważ wynagrodzenie podstawowe w systemie nie jest rozdzielane na poszczególne składowe. Będzie natomiast wykazane w absencjach - jako informacja: data od - data do.
  22. Jak będzie naliczone wynagrodzenie dla pracowników za okres kwarantanny?
    Wynagrodzenie podczas okresu kwarantanny jest liczone jak chorobowe, płatne 80%. Przypominamy o konieczności dostarczenia stosownych dokumentów. Jeżeli Pracownik nie dysponuje jeszcze decyzją z sanepid, powinien poinformować przełożonego i dział kadr o tym, że a taką decyzję oczekuje. W przypadku kwarantanny związanej z przekroczeniem granicy, stosowne oświadczenie opublikowane jest na naszej stronie.
  23. Jak będzie naliczone wynagrodzenie urlopowe?
    Pracownik za czas przebywania na urlopie wypoczynkowym otrzymał wynagrodzenie, które będzie najbardziej zbliżone do wynagrodzenia za czas pracy. Liczone jest wg średniej z ostatnich 3 mc (dotyczy składników zmiennych takich jak premia miesięczna, regulaminów, dodatek nocny, dodatek za 4 brygady jeżeli występuje i ndg średnia z 3 mc). Do podstawy wymiaru wynagrodzenia urlopowego nie zalicza się jednorazowych wypłat, które nie są powiązane z żadnym okresem, a także nagród uznaniowych, które nie są uregulowane wewnętrznymi przepisami.
  24. Czy wynagrodzenie za opiekę nad dzieckiem będzie również podlegało redukcji o 5% / 20%?
    Jeżeli pracownik jest na opiece na dziecko, nie jest objęty dodatkową redukcją wynagrodzenia, będzie z tego systemu wyłączany. Wynagrodzenie opieka jest płatne jako zasiłek opiekuńczy, na bazie średniej z ostatnich 12 miesięcy, bo jest też korzystniejsze w wypłacie dla Pracownika.
  25. Czy pożyczki z ZFŚS zostaną zatrzymane?
    Na chwilę obecną nie jesteśmy wstanie przeprowadzić całej procedury związanej z udzieleniem pożyczki, dlatego musimy je przełożyć na późniejszy termin, o którym poinformujemy pracowników.
  26. Jeśli pracownicy nie korzystają z autobusów pracowniczych, to czy anulowane będzie potrącenie z pensji za bilety?
    Tak, dla pracowników nie korzystających z transportu opłata nie będzie pobrana za miesiąc kwiecień. Dla tych którzy korzystają, zostanie ustalona zmniejszona, proporcjonalna opłata.
  27. Ile mamy pozytywnych przypadków COVID-19 w zakładzie?
    Zgodnie z naszą wiedzą, na ten moment na szczęście nie mamy wśród pracowników przypadku zakażenia.
  28. Jak dostarczyć nowe podanie o opiekę na dziecko do lat 8 z powodu zamknięcia placówek edukacyjnych?
    Pierwsza informacja jaka jest wyświetlana na stronie dotyczy opieki nad dzieckiem wydłużonej do dnia 26.04.2020 r. Prosimy o zapoznanie się z tą informacją i w razie wątpliwości o kontakt poprzez e-mail.
  29. Kiedy pojawi się informacja, które szafki zostały przeniesione do szatni tymczasowych?
    Na stronie internetowej w zakładce „Zasady bezpieczeństwa” jest informacja z dnia 17.04 odnośnie szatni tymczasowych. Prosimy o zapoznanie się z treścią informacji.
  30. Czy paski płacowe zostały wysłane?
    W dniach 27, 28 i 29 kwietnia w godzinach 9-15 będzie pełniony dyżur w dziale HR. Przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa, które zostaną określone przez dział BHP będzie można odebrać paski płacowe czy złożyć oryginały dokumentów w dziale. Jeżeli otrzymamy zgłoszenie na email z podanym adresem wtedy również jest możliwość otrzymania pasków poprzez pocztę.
Section background
Kobieta
Magdalena Chrobak Human Resources Manager Skontaktuj się ze mną

Formularz kontaktowy